W artykule omówiono wybrane sposoby mierzenia innowacji technologicznych, organizacyjnych i marketingowych w przedsiębiorstwach przemysłowych w Polsce. Poziom tych pomiarów i ich dynamika zostały porównane z celami wyznaczonymi w narodowej strategii spójności. To podejście metodyczne ukazuje znaczne rozbieżności pomiędzy celami strategicznymi a realiami polskiej gospodarki. Mały procent polskich przedsiębiorstw przemysłowych spełnia kryteria innowacyjności.
innowacyjność przedsiębiorstw, przedsiębiorstwo przemysłowe, przedsiębiorstwo innowacyjne, zarządzanie innowacyjne
Baruk J. (2006), Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wydawnictwo Adam Marszałek w Toruniu
Baruk J. (2008), Zarządzanie rozwojem nowego produktu, „Marketing i Rynek”, nr 6
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2004—2006 (2008), GUS, Warszawa
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2006—2009 (2010), GUS, Warszawa
Komunikat Komisji. Europa 2020 (2010), Komisja Europejska, Bruksela
Narodowe strategiczne ramy odniesienia 2007—2013 (2007), Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa
Prahalad C. K., Krishnan M. S. (2010), Nowa era innowacji, PWN, Warszawa
Science, technology and innovation in Europe (2011), Eurostat, collection Pocetbooks
Task Force Meeting on Oslo Manual Revision (2004), Eurostat, Luxembourg, item 3, chapter 3