Jerzy Baruk
ARTYKUŁ

(Polski) PDF

STRESZCZENIE

W artykule omówiono wybrane sposoby mierzenia innowacji technologicznych, organizacyjnych i marketingowych w przedsiębiorstwach przemysłowych w Polsce. Poziom tych pomiarów i ich dynamika zostały porównane z celami wyznaczonymi w narodowej strategii spójności. To podejście metodyczne ukazuje znaczne rozbieżności pomiędzy celami strategicznymi a realiami polskiej gospodarki. Mały procent polskich przedsiębiorstw przemysłowych spełnia kryteria innowacyjności.

SŁOWA KLUCZOWE

innowacyjność przedsiębiorstw, przedsiębiorstwo przemysłowe, przedsiębiorstwo innowacyjne, zarządzanie innowacyjne

BIBLIOGRAFIA

Baruk J. (2006), Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wydawnictwo Adam Marszałek w Toruniu

Baruk J. (2008), Zarządzanie rozwojem nowego produktu, „Marketing i Rynek”, nr 6

Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2004—2006 (2008), GUS, Warszawa

Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2006—2009 (2010), GUS, Warszawa

Komunikat Komisji. Europa 2020 (2010), Komisja Europejska, Bruksela

Narodowe strategiczne ramy odniesienia 2007—2013 (2007), Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa

Prahalad C. K., Krishnan M. S. (2010), Nowa era innowacji, PWN, Warszawa

Science, technology and innovation in Europe (2011), Eurostat, collection Pocetbooks

Task Force Meeting on Oslo Manual Revision (2004), Eurostat, Luxembourg, item 3, chapter 3

Do góry
© 2019-2022 Copyright by Główny Urząd Statystyczny, pewne prawa zastrzeżone. Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 (CC BY-SA 4.0) Creative Commons — Attribution-ShareAlike 4.0 International — CC BY-SA 4.0